Nasi stali klienci są z nami na dobre i złe. Cieszymy się, że firmy powoli zaczynają wracać do biur i wybierają nasze usługi cateringowe w celu przywitania pracowników po kilkumiesięcznym okresie pracy w trybie home office. Mały poczęstunek to miły gest i okazja do spotkania w mniej formalnej atmosferze, a tażke rozbicie przygnębiającej aury spowodowanej obawami o skutki pandemii. Forma spotkań uległa zmianie i pracodawcy starają się zrobić wszystko, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo pracowników w biurze. Organizacja benefitów pracowniczych przez firmy catetringowe rónież uległa zmianie i wprowadziła wiele dodatkowych elementów mających na celu wskazanie i wyeliminowanie elementów krytycznych, mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo gości.
Jedną z pierwszych realizacji cateringu przy zachowaniu szczególnego reżimu sanitarnego, był cykl spotkań lunchowych zorganizowany w Warszawie dla nszego klienta z sektoru IT. W menu przygotowaliśmy proste i szybkie dania w postaci hot-dogów i wrapów. Goście wydarzenia mieli możliwość wyboru składników i sosów zgodnie z preferencjami smakowo-zdrowotnymi.
Jak zachować bezpieczeństwo cateringu biurowego w czasie pandemii Covid-19?
Kwestia bezpieczeństwa organizacji cateringu w biurze w równym stopniu stoi po stronie zamawiającego, jak i wykonawcy. Mamy dopracowane procedury, którymi dzielimy się z naszymi klientami przed realizacją, wskazując elementy ktyryczne. Bardzo istotna w zapewnieniu bezpieczeństwa sanitarnego jest współpraca i konsekwencja w przestrzeganiu ustaleń.
Obowiązki po stronie firmy cateringowej
Po stronie firmy cateringowej bardzo istotna jest kontrola stanu zdrowia personelu, zarówno na etapie przygotowania produktów w kuchniach, jak i obsługi wydawczej, która bierze bezpośredni udział w realizacji. Standardem stał się pomiar temperatury uzupełniony o wywiad dot. ogólnego samopoczucia, podróży w rejony o zwiększonej liczbie zachorowań, a także uczestnictwa w imprezach tj. wesela.
Kolejnym elementem jest zachowanie środków ochronnych tj. rękawiczki, maseczki, płyny dezynfekujące, a także procedura dezynfekcji i utrzymania czystości sprzętu i uzupełnienie wszystkich elementów w systemie HACCAP. To także ograniczenie kontaktu uczestników z produktami - wszystkie dodatki są podawane przez personel cateringu.
Zalecenia po stronie klientów
Jako wykonawcy sugerujemy zalecenia mające na calu zapewnienie wspólnego bezpieczeństwa. Wielu klientów bardzo odpowiedzialnie podchodzi do kwestii realizacji usług cateringowych i wykonują podobne procedury do tych, które opisaliśmy wyżej tj. kontrola tempetatury, oświadczenie o stanie zdrowia i samopoczuciu. W wielu firmach pracownicy mają do dyspozycji rękawiczki i maseczki jednorazowe oraz wyznaczone obszary w przestrzeniach wspólnych tj. kuchnie pracownicem sale konferencyjne , w których obowiązkowe jest ich stosowanie.
Istotne jest, również, aby nie growadzić wszystkich pracowników, w jednym miejscu i czasie. Często wskazuje się przedziały godzinowe, w ktrych kilkuosobowe zespoły mają możliwość skorzystania z poczęstunku. Osoby mające ustalone spotkania, kolidujące z wyznaczonymi godzinami podchodzą w dowolnym czasie. W organizacji do ok. 300 pracowników, zwykle nie powoduje to zamieszania, przekąski i dania są wydawane w sprawny sposób.
Hot dogi