Nasi stali klienci są z nami na dobre i złe. Cieszymy się, że firmy powoli zaczynają wracać do biur i wybierają nasze usługi cateringowe w celu przywitania pracowników po kilkumiesięcznym okresie pracy w trybie home office. Mały poczęstunek to miły gest i okazja do spotkania w mniej formalnej atmosferze, a tażke rozbicie przygnębiającej aury spowodowanej obawami o skutki pandemii. Forma spotkań uległa zmianie i pracodawcy starają się zrobić wszystko, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo pracowników w biurze. Organizacja benefitów pracowniczych przez firmy catetringowe rónież uległa zmianie i wprowadziła wiele dodatkowych elementów mających na celu wskazanie i wyeliminowanie elementów krytycznych, mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo gości.

Jedną z pierwszych realizacji cateringu przy zachowaniu szczególnego reżimu sanitarnego, był cykl spotkań lunchowych zorganizowany w Warszawie dla nszego klienta z sektoru IT. W menu przygotowaliśmy proste i szybkie dania w postaci hot-dogów i wrapów. Goście wydarzenia mieli możliwość wyboru składników i sosów zgodnie z preferencjami smakowo-zdrowotnymi.

stoisko z hot dogami catering min

Jak zachować bezpieczeństwo cateringu biurowego w czasie pandemii Covid-19?

Kwestia bezpieczeństwa organizacji cateringu w biurze w równym stopniu stoi po stronie zamawiającego, jak i wykonawcy. Mamy dopracowane procedury, którymi dzielimy się z naszymi klientami przed realizacją, wskazując elementy ktyryczne. Bardzo istotna w zapewnieniu bezpieczeństwa sanitarnego jest współpraca i konsekwencja w przestrzeganiu ustaleń.

Obowiązki po stronie firmy cateringowej

Po stronie firmy cateringowej bardzo istotna jest kontrola stanu zdrowia personelu, zarówno na etapie przygotowania produktów w kuchniach, jak i obsługi wydawczej, która bierze bezpośredni udział w realizacji. Standardem stał się pomiar temperatury uzupełniony o wywiad dot. ogólnego samopoczucia, podróży w rejony o zwiększonej liczbie zachorowań, a także uczestnictwa w imprezach tj. wesela.

Kolejnym elementem jest zachowanie środków ochronnych tj. rękawiczki, maseczki, płyny dezynfekujące, a także procedura dezynfekcji i utrzymania czystości sprzętu i uzupełnienie wszystkich elementów w systemie HACCAP. To także ograniczenie kontaktu uczestników z produktami - wszystkie dodatki są podawane przez personel cateringu.

stoisko z hot dogami catering 4 min

Zalecenia po stronie klientów 

Jako wykonawcy sugerujemy zalecenia mające na calu zapewnienie wspólnego bezpieczeństwa. Wielu klientów bardzo odpowiedzialnie podchodzi do kwestii realizacji usług cateringowych i wykonują podobne procedury do tych, które opisaliśmy wyżej tj. kontrola tempetatury, oświadczenie o stanie zdrowia i samopoczuciu. W wielu firmach pracownicy mają do dyspozycji rękawiczki i maseczki jednorazowe oraz wyznaczone obszary w przestrzeniach wspólnych tj. kuchnie pracownicem sale konferencyjne , w których obowiązkowe jest ich stosowanie.

Istotne jest, również, aby nie growadzić wszystkich pracowników, w jednym miejscu i czasie. Często wskazuje się przedziały godzinowe, w ktrych kilkuosobowe zespoły mają możliwość skorzystania z poczęstunku. Osoby mające ustalone spotkania, kolidujące z wyznaczonymi godzinami podchodzą w dowolnym czasie. W organizacji do ok. 300 pracowników, zwykle nie powoduje to zamieszania, przekąski i dania są wydawane w sprawny sposób.